5 redenen waarom uw bedrijf een professionele website nodig heeft

Hoewel steeds meer bedrijven beschikken over een website of plannen hebben om online aanwezig te zijn, blijven kleinere bedrijven twijfelen over de beslissing om een website te creëren voor hun bedrijf. Velen vrezen dat een website heel wat onderhoud en investeringen met zich meebrengt. Daarom lijsten we de belangrijkste voordelen van een website voor KMO’s even op.

1. De eerste indruk

Steeds vaker gebeurt de zoektocht naar bedrijven, producten, diensten, … online. Dit eerste contactmoment is zeer belangrijk en dikwijls beslissend, aangezien potentiële klanten vaak snel resultaat wensen en zich voor hun keuze steeds meer baseren op de online aanwezigheid van een bedrijf.

2. Efficiënte en voordelige promotie

Een website is een investering die blijft renderen. Het is namelijk een platform om met huidige en potentiële klanten een relatie op te bouwen en te onderhouden. Het opzetten van acties of promoties op de website kost weinig en het succes van de website kan gedetailleerd opgevolgd worden.

3. Groot bereik

Een website is beschikbaar voor alle internetgebruikers in de wereld. Dat betekent dat het potentiële bereik van uw website heel groot is. Door gebruik te maken van sociale media en andere tools gelinkt aan uw website kan u op een effectieve en doelgerichte manier relaties met uw klanten opbouwen.

4. De ideale werknemer

Een werknemer die 24/24 en 7/7 werkt, reclame maakt voor uw bedrijf en uw (potentiële) klanten helpt of in contact brengt met de juiste mensen? Zo kan je een goede website gerust omschrijven. Een website bespaart u niet alleen tijd en geld, maar betekent ook een grote meerwaarde voor uw bedrijf op gebied van service en marketing.

5. Verwachtingspatroon

De klant van vandaag verwacht dat bedrijven online aanwezig zijn. Slechte of ontbrekende online aanwezigheid kan het keuzeproces van een klant negatief beïnvloeden. Ze verwachten op z’n minst een website die hen voldoende informeert en verder kan helpen.